Przenieś na górę strony

Zarządzanie produktemWsparcie i utrzymanie

zarządzanie-produktem

Zarządzanie produktem – co otrzymasz?

Każdy produkt, którego potrzebujesz w swojej działalności musi być nie tylko funkcjonalny, ale również odpowiadać Twoim potrzebom – a te zmieniają się w czasie, tak jak samo jak dostępne technologie. Dlatego rozpoczynanie prac nad produktem musi być poprzedzone sporządzeniem solidnego planu działania. Właśnie tym jest zarządzanie produktem.  

Efektem naszych prac w zarządzaniu nad Twoim produktem jest tzw. road mapa – zawiera ona harmonogram prac, strategię wykonywania zadań, stanowi również swego rodzaju bazę pomysłów, które należy, warto lub można zrealizować w poszczególnych etapach prac. Road mapa nie określa jedynie drogi, którą trzeba przejść do osiągnięcia finalnego produktu – są w niej rozpisane również kamienie milowe, które na tej drodze należy osiągnąć przed ruszeniem w dalszą drogę. Kamieniami tymi są produkty częściowe, wyposażone w funkcje niezbędne do ich prawidłowego działania, a ponadto nadające się do dalszego rozwijania.  

Jako firma z doświadczeniem w pracy nad różnymi projektami IT wiemy dokładnie wiemy w jaki sposób zarządzać również Twoim produktem, niezależnie od tego czy potrzebujesz strony internetowej, aplikacji mobilnej czy oprogramowania do rozpoznawania obrazów. Nasi programiście i architekci wiedzą w jaki sposób zaplanować pracę, by osiągnąć wymierne rezultaty i dostarczyć Ci produkt najlepiej dopasowanych do Twoich pomysłów oraz wymogów działalności.

Case Studies

Zobacz projekty, które przygotowaliśmy dla naszych Klientów. Poniżej możesz zapoznać się z wybranymi przykładami interface’ów zaprojektowanych przez specjalistów UX i UI z Investcore, w których zastosowaliśmy profesjonalne zarządzanie produktem. Każdy produkt to dla nas jednostkowe, niepowtarzalne doświadczenie, dlatego design oprogramowania i dobór detali za każdym razem są innowacyjne i wyjątkowe.

Zarządzanie produktem – czy warto?

IT należy do branż, które przechodzą każdego roku bardzo dynamiczne zmiany – każdego roku na rynku pojawia się wiele nowości, które powodują wycofanie z użytku starszych rozwiązań. To dlatego zarządzanie produktem oparte o podejście MVP odgrywa w tej branży tak istotną rolę. Pozwala ono na: 

  • Prowadzenie dużych, zaplanowanych na wiele lat projektów z zachowaniem innowacyjności, spełniających określone wymagania i zrealizowane według sprecyzowanych założeń. Zwinne zarządzanie umożliwia podział na etapy i priorytety nawet najbardziej złożonych i skomplikowanych projektów, a następnie umiejętne prowadzenie prac, aby nie pominąć żadnego szczegółu.
  • Uzyskanie realnych rezultatów na każdym etapie rozwoju projektu – zwieńczeniem każdego etapu jest produkt, który posiada wszystkie funkcje niezbędne do jego działania i który można następnie rozwijać. Jeśli z różnych powodów projekt nie może być kontynuowany, jako klient nie zostajesz z niczym, lecz otrzymujesz produkt wyposażony w dość funkcji, by można było z niego korzystać, 
  • Minimalizację kosztów – elastyczne zarządzenia produktem pozwala na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany do projektu, co jest znacznie tańsze, niż modyfikowanie produktu końcowego.

Dlatego odpowiadając na pytanie: „czy warto postawić na specjalistów, którym nie jest obce profesjonalne zarządzanie produktem oparte o ideę MVP”, odpowiedź jest prosta: oczywiście, że tak! Tylko takie podejście pozwala mieć pewność, że produkty, który stworzenie będzie wymagało miesięcy czy nawet lat pracy już w momencie wdrożenia nie okażą się przestarzałe i nieodpowiadające realnym potrzebom użytkowników.

Zarządzanie produktem – jakie są koszty?

Archiwizowanie pomysłów, katalogowanie ich, tworzenie road mapy i priorytetyzacja – wszystko to ma ogromny wpływ na porządek prac nad projektem. Innymi słowy – zarządzanie produktem jest czymś, co ułatwia nam realizację zadań, dlatego koszt wszystkich tych czynności jest wliczony w wycenę projektu. Project manager jest zawsze przypisany do każdego projektu, ponieważ w Investcore wiemy, że zarządzanie i odpowiednia koordynacja zespołu to klucz do sukcesu.

Porozmawiajmy o Zarządzaniu produktem

Jeżeli ciekawi Cię to, jak pracujemy lub masz pytania odnośnie do tego, co dzieje się z Twoim produktem na różnych etapach realizacji projektu, jakiej podlega dokumentacji i co dokładnie otrzymasz od nas, kiedy  projekt dobiegnie końca, umów się na bezpłatną rozmowę ze specjalistą Investcore. Czekamy na Ciebie. Wiemy, że nic nie działa lepiej niż bezpośrednia rozmowa. Podczas konsultacji poznasz nas lepiej, sprawdzisz, czy odpowiada Ci nasza energia i podejście do powierzanych zadań. zadasz pytania, a nasz ekspert rozwieje wszystkie wątpliwości.

"*" oznacza pola wymagane

*
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Zarządzanie produktem – co to jest?

Stworzenie i wypuszczenie na rynek nowego produktu jest procesem długotrwałym, który powinien być przeprowadzany według konkretnego, uporządkowanego planu. Tym właśnie jest zarządzanie produktem – to wieloetapowa strategia, w której zawarte są wszystkie informacje o tworzonym produkcie, jego planowanych funkcjach i zadaniach, które ma wykonywać, a także o niezbędnych etapach produkcji.   

W naszej firmie proponujemy zarządzanie produktem oparte o idę Minimal Valuable Product (MVP). W tym podejściu nie tworzymy strategii budowania ostatecznego produktu wyposażonego we wszystkie pożądane funkcje – zamiast tego korzystamy z tzw. road mapy, czyli harmonogramu, w którym proces produkcji dzielimy na wiele pomniejszych, zachodzących po sobie procesów, z których każdy zakończony jest uzyskaniem kolejnej wersji produktu wyposażonego w dość funkcji, by nadawał się do użytku. Innymi słowy – zamiast skupiać uwagę na długotrwałym budowaniu całości złożonego systemu, zaczniemy pracę od stworzenia mniejszego elementu, który po przetestowaniu może funkcjonować jako samodzielny produkt, a jednocześnie będzie podstawą do dalszych prac nad systemem i rozwijaniem kolejnych funkcji. Taki style zarządzania nazywany jest również Agile, czyli „zwinny”. Dobrze oddaje to jego istotę, czyli elastyczność oraz swobodę w dostosowaniu projektu do zmieniających się realiów i potrzeb. 

Skutecznie zarządzanie produktem oparte o podejście MVP wymaga doświadczenia, szerokiej wiedzy oraz umiejętności, a także doskonałej znajomości technologii i wyczucia zmieniających się trendów. Tylko wtedy możliwe jest stworzenie produktu, który będzie nie tylko odpowiadał potrzebom klienta oraz użytkownika, ale ponadto będzie konkurencyjny na rynku. 

Zarządzanie produktem – co zyskasz?

Skuteczne zarządzanie produktem daje Ci nie tylko wysokiej jakości, użyteczny produkt końcowy, dostosowany do Twoich potrzeb oraz zgodny z obecnymi standardami rynku. Dobrze opracowana, zgodna z założeniami MVP strategia to również: 

  • Gwarancja konkretnych rezultatów – podzielenie procesu produkcji na wiele etapów, z których każdy kończy się uzyskaniem produktu gotowego do użytku sprawia, że nie musisz martwić się, iż w pewnym momencie realizacja stanie w miejscu, nie przynosząc żadnych wymiernych i korzystnych efektów.  
  • Mniejsze koszty – prawidłowo organizując pracę nad projektem możliwe jest uniknięcie wielu błędów, których usunięcie mogłoby generować dodatkowe wydatki. Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów rozbudowanych, których zrealizowanie zajmuje bardzo dużo czasu. 
  • Większą elastyczność działania – rynek technologii zmienia się bardzo dynamicznie, innowacje pojawiają się na nim co chwilę, jednocześnie trudno przewidzieć kiedy znane już  rozwiązania wyjdą z użytku. Dlatego odpowiedzialne zarządzanie produktem powinno umożliwiać wprowadzenie zmian do pierwotnej strategii w celu dostosowania jej do obecnej sytuacji rynkowej. Podejście, w którym produkcja skupia się na stworzeniu od zera jednego, dużego produktu z rozbudowanymi funkcjami jest zazwyczaj nieefektywne, ponieważ skutkuje uzyskaniem produktu na samym starcie przestarzałego i niedostosowanego do aktualnych trendów. Z kolei podejście zgodne z zasadami MVP bazuje na osiąganiu celów małymi krokami i w każdym momencie daje możliwość zmiany pierwotnych planów, jeśli tego wymaga sytuacja lub jeśli możliwe jest wprowadzenie ulepszeń. Ostatecznym efektem takiego stylu zarządzania jest produkt w pełni funkcjonalny, nowoczesny, odpowiadający potrzebom, a jednocześnie nadający się do dalszego rozwijania. 

Tworzymy produkty cyfrowe na zamówienie.
Projektujemy, budujemy i skalujemy rozwiązania dla Ciebie.

Python

PHP

React.js

Swift

Java Script

Zarządzanie produktem – jak to robimy?

Niezbędne narzędziem, które sprawia, że zarządzanie produktem jest skuteczne to road mapa, czyli harmonogram działań na każdym etapie produkcji. Dzięki road mapie wiemy dokładnie dokąd zmierzamy z projektem i jaki jest nasz ostateczny cel, jednocześnie jednak nie tracimy z oczu aktualnej sytuacji – jesteśmy w stanie szybko reagować na zmiany, dostosowywać do nich projekt i osiągać wymierne rezultaty na każdym etapie „podróży” produktu. Tworzenie planu działania w zarządzaniu produktem składa się z kilku głównych etapów: 

  • 01
    Zarządzanie wymaganiami

    Zbieramy i porządkujemy wymagania, ustalamy kolejność realizacji i tworzymy bazę pomysłów

  • 02
    Zarządzanie specyfikacją

    Opisujemy specyfikację produktu i dokumentujemy postępy prac nad produktem

  • 03
    Road Mapa

    Budujemy road mapę produktu, tworząc harmonogram konkretnych działań nad rozwojem produktu

  • 04
    Priorytetyzacja

    Ustalamy priorytety, od koniecznych do realizacji po najmniej istotne dla wartości produktu

  • 05
    Produkt i feedback

    Prezentujemy konkretne efekty każdego etapu prac aż do wytworzenia końcowego produktu

01

Zarządzanie wymaganiami

Na tym etapie zbieramy pomysły co do tego jakie wymagania powinien spełniać produkt i w jakie funkcje powinien być wyposażony, następnie porządkujemy, by uzyskać plan charakteryzujący się najwyższą efektywnością bez generowania niepotrzebnych kosztów. Krótko mówiąc – na tym etapie sprawdzamy, które pomysły powinny zostać zrealizowane na początek, a które sprawdzą się na późniejszych etapach produkcji – stworzenie bazy pomysłów sprawia, że zarządzanie produktem zostaje ukierunkowane na ściśle określone cele, uwzględnia opcje późniejszego rozwoju i buduje wizję skutecznych rozwiązań technologicznych.

02

Zarządzanie specyfikacją

Zebrane i ułożone w chronologicznym porządku pomysły są następnie w konkretny sposób dokumentowane. Skuteczne zarządzanie produktem oraz właściwa dokumentacja mają na celu dostarczyć precyzyjnych odpowiedzi na pytania: do czego ma służyć produkt i jego funkcje, jaki cel ma zostać dzięki nim osiągnięty, a co najważniejsze – jaka korzyść płynie z tego dla Ciebie.

03

Road Mapa

Po etapie dokumentowania pomysłów przychodzi czas tworzenia harmonogramu działań, opisującego jakie czynności należy po kolei wykonać, by stworzyć użyteczny, wartościowy produkt. Road mapa to właściwy plan, który umożliwia profesjonalne, optymalizujące zarządzanie produktem. Powinna być na tyle szczegółowo rozpisana, by służyła jako faktyczna pomoc w realizacji projektu, a jednocześnie na tyle elastyczna, by możliwe było wprowadzenie do niej niezbędnych zmian już po rozpoczęciu prac nad produktem.

04

Priorytetyzacja

Właściwe zarządzanie produktem nie będzie możliwe bez ścisłego ustalenia priorytetów. Należy ustalić hierarchię ważności zadań, które należy wykonać, by osiągnąć cele opisane na road mapie. W priorytetyzowaniu zadań posługujemy się modelem MoSCow, który wyróżnia cztery rodzaje działań: 

  • M – Must have: to zadania, które muszą zostać wykonane, bez ich realizacji produkt nie może być uznany za wartościowy i prawidłowo wykonany. 
  • S – Should have: to zadania o wysokim priorytecie, którego realizacja nie jest kluczowa, jednak dodaje istotną wartość do produktu, 
  • C – Could have: zadania pożądane, który warto realizować jeśli pozwala na to czas i zasoby, jednak brak ich realizacji nie będzie miał dużego wpływu na wartość produktu 
  • W – Won’t have: to zadania, które nie mają znaczenia dla produktu na danym etapie realizacji, ale warto je rozważyć na etapach późniejszych.  
05

Produkt i feedback

Usystematyzowany, szczegółowy plan działania pozwala na właściwe zarządzanie produktem. Dzięki niemu można przystąpić do realizacji założonego projektu, takiego jak aplikacja mobilna, chmura obliczeniowa, strona internetowa. Efekty każdego z etapów procesu produkcji opisanego na road mapie przedstawiamy wraz z analizą wyników oraz propozycjami ewentualnych zmian. 

Jak wybrać formę współpracy?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Chcesz z nami pracować?

Nasz zespół szybko się rozwija. Cenimy nowe osoby, które do niego dołączają, ponieważ każdy nowy pracownik wnosi nowe świeże spojrzenie i pomysły mogące przysłużyć się rozwiązywaniu złożonych zagadnień. Otwartość, odwaga w podejmowaniu nowych wyzwań i łatwość w podejmowaniu inicjatywy to dla nas nadrzędne wartości. Jeśli posiadasz te cechy i chcesz rozwijać się jako specjalista w branży software. Jeżeli posiadasz doświadczenie w obszarze IT, UX lub UI i marzy Ci się praca w zaangażowanym zespole hobbystów, którzy każdy projekt traktują jak nową przygodę i możliwość wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów, zostaw nam nasze CV, bo prawdopodobnie jesteś osobą, której szukamy. Zapoznaj się z ofertami pracy poniżej i dołącz do nas w firmie Investcore!

Zarabiaj na poleceniu

Jeżeli sposób, w jaki pracujemy, zyskuje Twoje uznanie i uważasz, że Investcore to firma, której warto powierzyć pracę nad projektem, powiedz o nas zaprzyjaźnionym przedsiębiorcom. Razem z nami powiększaj liczbę profesjonalnie zrealizowanych produktów sieciowych i osób korzystających z obsługi najlepszej jakości. Chcemy, by jak najwięcej przedsiębiorców mogło z zadowoleniem uczestniczyć w pracy nad swoimi projektami i uzyskiwać korzyści płynące z oferowanych przez nas wiedzy, doświadczenia i zaangażowania. Poleć nas osobom ze swojego środowiska i uzyskaj atrakcyjne zniżki na realizację swoich projektów w naszym softwarehouse.